Program „Czyste Powietrze”- zaświadczenie o dochodach
Osoby, chcące skorzystać z dofinansowania w ramach programu „Czyste powietrze” 2.0, mogą składać do Centrum Usług Społecznych w Pleszewie. Wnioski o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego dla osób fizycznych.
Dokument ten jest niezbędny do złożenia wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia?
Wnioski można składać:
- elektronicznie: za pośrednictwem platformy ePUAP (do pisma ogólnego należy załączyć wypisany druk zaświadczenia),
- tradycyjnie (papierowo):
- za pośrednictwem poczty na adres: Centrum Usług Społecznych w Pleszewie, ul. Słowackiego 19a, 63- 300 Pleszew
- bezpośrednio w siedzibie Centrum – w Punkcie Obsługi Mieszkańca od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00
O programie „Czyste powietrze”
Program Czyste Powietrze ma na celu poprawę jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę nieefektywnych źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków.
Skierowany jest do osób fizycznych – właścicieli/współwłaścicieli domów jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą .
W ramach przedmiotowego programu wnioskodawcy mogą pozyskać dofinansowanie na:
– wymianę starego pieca – kotła na paliwo stałe (węgiel, drewno) – na NOWOCZESNE ŹRÓDŁO CIEPŁA;
– modernizację instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, w tym kolektory słoneczne;
– montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła;
– mikroinstalację fotowoltaiczną;
– ocieplenie ścian, stropu, podłogi;
– wymianę okien, drzwi, bramy garażowej;
– wykonanie audytu energetycznego, dokumentacji projektowej, ekspertyzy.
Wsparcie finansowe można otrzymać na projekty zakończone, w trakcie realizacji lub jeszcze nierozpoczęte. Rozliczeniu podlegać będą koszty poniesione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
W Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy Pleszew działa GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO- INFORMACYJNY,który ma swoją siedzibę na Placu Kościelnym 1, pokój nr 2.
W ramach działania punktu od przeszkolonych pracowników można uzyskać:
- informacje o zasadach Programu,
- wsparcie w zakresie przygotowania wniosku o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie,
- pomoc przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnieniu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników, a także złożyć wniosek o dofinansowanie.
Punkt konsultacyjno-informacyjny dysponuje stanowiskiem komputerowym z dostępem do Internetu, obsługiwanym przez pracownika, spełniający wymogi bezpieczeństwa informacji i zachowania poufności oraz ochrony danych osobowych, umożliwiający Wnioskodawcy złożenie wniosku o dofinansowanie oraz jego wydruk.
Szczegółowe warunki i korzyści z udziału w Programie można znaleźć na stronie:
Załączniki